Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
Viikot: 9-13/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 332 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %23,1 %1 827 00071 %
Yle TV214,7 %9,9 %1 854 00072 %
Yle Teema2,0 %2,6 %1 114 00043 %
Yle Fem1,3 %1,7 %955 00037 %
Yle yhteensä44,0 %37,2 %2 118 00082 %
MTV315,2 %20,9 %1 944 00076 %
Sub3,1 %4,0 %1 422 00055 %
AVA1,2 %1,4 %918 00036 %
C More Total2,0 %1,2 %338 00013 %
MTV yhteensä21,6 %27,4 %2 090 00081 %
Nelonen8,6 %11,1 %1 851 00072 %
Jim2,7 %2,8 %1 227 00048 %
Liv1,3 %1,2 %1 048 00041 %
Hero1,3 %1,8 %798 00031 %
Nelosen maksukanavat1,3 %1,9 %229 0009 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %18,8 %2 013 00078 %
TV52,7 %3,0 %1 194 00046 %
Kutonen2,1 %2,0 %973 00038 %
Frii1,1 %1,1 %627 00024 %
The Discovery Channel0,7 %0,6 %161 0006 %
TLC0,4 %0,3 %440 00017 %
Warner Bros. Discovery7,0 %7,0 %1 496 00058 %
STAR Channel3,2 %2,5 %1 201 00047 %
National Geographic Channel2,8 %2,2 %839 00033 %
Disney Finland5,9 %4,6 %1 387 00054 %
Music TV0,4 %0,4 %153 0006 %
Muut5,8 %4,5 %962 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 332 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.