Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
Viikot: 9-13/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 152 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %23,5 %1 743 00073 %
Yle TV214,4 %9,9 %1 722 00072 %
Yle Teema2,0 %2,6 %1 096 00046 %
Yle Fem1,3 %1,6 %914 00038 %
Yle yhteensä44,3 %37,6 %1 963 00082 %
MTV315,3 %20,9 %1 832 00077 %
Sub3,1 %3,9 %1 367 00057 %
AVA1,3 %1,4 %900 00038 %
C More Total2,0 %1,2 %313 00013 %
MTV yhteensä21,7 %27,4 %1 957 00082 %
Nelonen8,3 %11,0 %1 721 00072 %
Jim2,8 %2,8 %1 187 00050 %
Liv1,3 %1,2 %1 014 00043 %
Hero1,3 %1,8 %783 00033 %
Nelosen maksukanavat1,3 %1,9 %207 0009 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %18,7 %1 873 00079 %
TV52,8 %3,0 %1 166 00049 %
Kutonen2,1 %2,0 %940 00039 %
Frii1,2 %1,2 %617 00026 %
The Discovery Channel0,7 %0,6 %156 0007 %
TLC0,4 %0,3 %430 00018 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,0 %1 443 00061 %
STAR Channel3,1 %2,5 %1 132 00048 %
National Geographic Channel2,8 %2,2 %813 00034 %
Disney Finland5,9 %4,7 %1 305 00055 %
Music TV0,5 %0,4 %151 0006 %
Muut5,5 %4,2 %918 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 152 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.