Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
Viikot: 1-48/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 236 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %25,0 %1 753 00068 %
Yle TV212,2 %10,2 %1 747 00068 %
Yle Teema2,0 %2,3 %997 00039 %
Yle Fem1,0 %1,3 %800 00031 %
Yle yhteensä43,0 %38,8 %2 016 00078 %
MTV314,3 %18,7 %1 820 00071 %
Sub3,2 %3,9 %1 313 00051 %
AVA1,2 %1,2 %847 00033 %
C More Total2,6 %1,8 %354 00014 %
MTV yhteensä21,3 %25,6 %1 980 00077 %
Nelonen9,3 %11,6 %1 740 00068 %
Jim2,7 %2,6 %1 164 00045 %
Liv1,7 %1,7 %1 003 00039 %
Hero1,4 %1,9 %781 00030 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %199 0008 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %18,8 %1 915 00075 %
TV52,7 %2,9 %1 122 00044 %
Kutonen2,5 %2,5 %967 00038 %
Frii1,2 %1,2 %635 00025 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %113 0004 %
TLC0,4 %0,3 %474 00018 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,7 %1 473 00057 %
STAR Channel3,1 %2,5 %1 108 00043 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %698 00027 %
Disney Finland5,9 %4,5 %1 275 00050 %
Music TV0,5 %0,3 %148 0006 %
Muut5,4 %4,3 %946 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 236 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.