Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
Viikot: 1-48/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 197 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %25,8 %1 777 00072 %
Yle TV29,9 %7,8 %1 679 00068 %
Yle Teema1,9 %2,1 %938 00038 %
Yle Fem1,2 %1,5 %809 00033 %
Yle yhteensä43,1 %37,2 %2 000 00081 %
MTV319,4 %24,2 %1 877 00076 %
Sub2,7 %3,0 %1 188 00048 %
AVA2,5 %2,5 %987 00040 %
C More Total1,2 %0,7 %237 00010 %
MTV yhteensä25,8 %30,5 %2 005 00081 %
Nelonen9,8 %12,6 %1 712 00069 %
Jim2,5 %2,3 %1 071 00043 %
Liv3,9 %3,7 %1 158 00047 %
Hero1,2 %1,5 %679 00027 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %112 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,7 %20,4 %1 893 00076 %
TV52,2 %2,4 %1 010 00041 %
Kutonen1,0 %1,0 %704 00028 %
Frii1,7 %1,7 %625 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %73 0003 %
TLC1,0 %0,8 %515 00021 %
Warner Bros. Discovery6,4 %6,0 %1 373 00055 %
STAR Channel2,2 %1,9 %898 00036 %
National Geographic Channel1,3 %1,0 %492 00020 %
Disney Finland3,5 %2,9 %1 055 00043 %
Music TV0,3 %0,2 %106 0004 %
Muut3,2 %2,7 %729 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 197 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.