Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
Viikot: 1-48/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 270 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %25,6 %3 460 00071 %
Yle TV210,9 %8,9 %3 305 00068 %
Yle Teema2,0 %2,2 %1 919 00039 %
Yle Fem1,1 %1,4 %1 579 00033 %
Yle yhteensä43,2 %38,1 %3 876 00080 %
MTV317,0 %21,6 %3 603 00074 %
Sub3,0 %3,4 %2 454 00051 %
AVA1,9 %1,9 %1 818 00037 %
C More Total1,9 %1,2 %571 00012 %
MTV yhteensä23,7 %28,2 %3 870 00080 %
Nelonen9,4 %12,0 %3 338 00069 %
Jim2,6 %2,5 %2 205 00045 %
Liv2,8 %2,8 %2 135 00044 %
Hero1,3 %1,7 %1 448 00030 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %296 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %19,6 %3 683 00076 %
TV52,5 %2,6 %2 101 00043 %
Kutonen1,7 %1,7 %1 643 00034 %
Frii1,5 %1,4 %1 249 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %184 0004 %
TLC0,7 %0,6 %979 00020 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,8 %2 794 00058 %
STAR Channel2,6 %2,2 %1 942 00040 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %1 172 00024 %
Disney Finland4,7 %3,7 %2 258 00046 %
Music TV0,4 %0,2 %253 0005 %
Muut4,1 %3,4 %1 633 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 270 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.