Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
Viikot: 1-48/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 348 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %25,5 %1 832 00069 %
Yle TV210,2 %7,9 %1 783 00067 %
Yle Teema1,9 %2,0 %951 00036 %
Yle Fem1,2 %1,5 %829 00031 %
Yle yhteensä42,8 %36,9 %2 120 00080 %
MTV319,3 %24,2 %1 965 00074 %
Sub2,7 %3,1 %1 225 00046 %
AVA2,5 %2,5 %1 004 00038 %
C More Total1,3 %0,8 %255 00010 %
MTV yhteensä25,7 %30,5 %2 110 00079 %
Nelonen10,1 %12,9 %1 814 00068 %
Jim2,4 %2,3 %1 098 00041 %
Liv3,8 %3,7 %1 187 00045 %
Hero1,2 %1,5 %689 00026 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %122 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,9 %20,7 %2 006 00075 %
TV52,2 %2,4 %1 035 00039 %
Kutonen1,0 %1,0 %721 00027 %
Frii1,7 %1,6 %631 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %75 0003 %
TLC1,0 %0,8 %527 00020 %
Warner Bros. Discovery6,3 %6,0 %1 416 00053 %
STAR Channel2,3 %1,9 %948 00036 %
National Geographic Channel1,3 %1,0 %504 00019 %
Disney Finland3,6 %2,9 %1 111 00042 %
Music TV0,3 %0,2 %107 0004 %
Muut3,3 %2,8 %760 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 348 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.