Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - joulukuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
Viikot: 1-52/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 283 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %25,4 %1 796 00070 %
Yle TV212,3 %10,2 %1 793 00070 %
Yle Teema2,1 %2,3 %1 029 00040 %
Yle Fem1,0 %1,3 %823 00032 %
Yle yhteensä43,3 %39,2 %2 064 00080 %
MTV314,1 %18,4 %1 858 00072 %
Sub3,2 %3,9 %1 349 00053 %
AVA1,2 %1,3 %871 00034 %
C More Total2,5 %1,7 %353 00014 %
MTV yhteensä21,0 %25,3 %2 021 00079 %
Nelonen9,3 %11,4 %1 780 00069 %
Jim2,7 %2,6 %1 187 00046 %
Liv1,7 %1,7 %1 018 00040 %
Hero1,4 %1,9 %805 00031 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %202 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %18,6 %1 955 00076 %
TV52,6 %2,9 %1 151 00045 %
Kutonen2,5 %2,5 %984 00038 %
Frii1,2 %1,2 %655 00025 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %113 0004 %
TLC0,4 %0,3 %491 00019 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,7 %1 507 00059 %
STAR Channel3,1 %2,5 %1 129 00044 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %731 00028 %
Disney Finland5,9 %4,5 %1 305 00051 %
Music TV0,5 %0,3 %150 0006 %
Muut5,4 %4,4 %977 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 283 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.