Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
Viikot: 1-4/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 282 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,0 %29,4 %1 825 00071 %
Yle TV212,3 %8,8 %1 845 00071 %
Yle Teema2,3 %2,5 %1 095 00042 %
Yle Fem0,9 %1,1 %862 00033 %
Yle yhteensä45,4 %41,9 %2 084 00081 %
MTV312,8 %17,5 %1 886 00073 %
Sub3,8 %4,3 %1 414 00055 %
AVA1,1 %1,0 %885 00034 %
C More Total1,7 %1,1 %278 00011 %
MTV yhteensä19,5 %23,9 %2 041 00079 %
Nelonen8,5 %10,1 %1 822 00071 %
Jim2,6 %2,6 %1 160 00045 %
Liv1,5 %1,7 %1 025 00040 %
Hero1,4 %2,0 %825 00032 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,2 %195 0008 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %17,6 %1 982 00077 %
TV52,1 %2,1 %1 166 00045 %
Kutonen2,5 %2,3 %1 044 00040 %
Frii1,1 %1,1 %744 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %84 0003 %
TLC0,4 %0,3 %552 00021 %
Warner Bros. Discovery7,6 %6,7 %1 540 00060 %
STAR Channel3,1 %2,5 %1 108 00043 %
National Geographic Channel3,4 %2,4 %907 00035 %
Disney Finland6,5 %4,9 %1 343 00052 %
Music TV0,4 %0,3 %126 0005 %
Muut5,7 %4,8 %1 089 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 282 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.