Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
Viikot: 1-4/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 234 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,2 %31,4 %1 886 00076 %
Yle TV210,5 %7,5 %1 770 00071 %
Yle Teema2,1 %2,2 %1 003 00040 %
Yle Fem1,0 %1,3 %816 00033 %
Yle yhteensä47,7 %42,4 %2 068 00083 %
MTV316,8 %22,2 %1 910 00077 %
Sub2,8 %3,1 %1 275 00051 %
AVA2,1 %1,7 %942 00038 %
C More Total1,0 %0,4 %206 0008 %
MTV yhteensä22,8 %27,5 %2 042 00082 %
Nelonen8,2 %10,0 %1 748 00070 %
Jim2,1 %2,0 %1 064 00043 %
Liv3,4 %3,3 %1 164 00047 %
Hero1,4 %1,8 %761 00031 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %117 0005 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %17,6 %1 920 00077 %
TV52,0 %2,0 %1 106 00044 %
Kutonen0,9 %0,9 %772 00031 %
Frii1,7 %1,8 %688 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %53 0002 %
TLC1,2 %0,9 %631 00025 %
Warner Bros. Discovery6,5 %5,9 %1 488 00060 %
STAR Channel2,4 %2,1 %875 00035 %
National Geographic Channel1,5 %1,3 %674 00027 %
Disney Finland3,9 %3,4 %1 132 00046 %
Music TV0,3 %0,2 %97 0004 %
Muut3,4 %3,1 %859 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 234 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.