Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
Viikot: 1-4/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 664 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,9 %30,3 %3 782 00072 %
Yle TV211,5 %8,2 %3 727 00071 %
Yle Teema2,1 %2,3 %2 104 00040 %
Yle Fem1,0 %1,2 %1 696 00032 %
Yle yhteensä46,5 %42,1 %4 275 00081 %
MTV314,8 %20,0 %3 890 00074 %
Sub3,4 %3,7 %2 729 00052 %
AVA1,6 %1,4 %1 839 00035 %
C More Total1,4 %0,7 %507 00010 %
MTV yhteensä21,2 %25,9 %4 191 00080 %
Nelonen8,5 %10,2 %3 672 00070 %
Jim2,4 %2,3 %2 245 00043 %
Liv2,5 %2,6 %2 214 00042 %
Hero1,4 %1,9 %1 599 00030 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,8 %322 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %17,7 %4 017 00077 %
TV52,0 %2,0 %2 300 00044 %
Kutonen1,7 %1,5 %1 835 00035 %
Frii1,4 %1,5 %1 437 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %139 0003 %
TLC0,8 %0,6 %1 196 00023 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,3 %3 080 00059 %
STAR Channel2,8 %2,3 %2 029 00039 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %1 591 00030 %
Disney Finland5,2 %4,1 %2 526 00048 %
Music TV0,4 %0,2 %224 0004 %
Muut4,5 %3,9 %1 977 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 664 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.