Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
Viikot: 1-4/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 236 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,0 %13,1 %899 00066 %
Yle TV211,5 %9,0 %934 00068 %
Yle Teema1,4 %1,4 %384 00028 %
Yle Fem0,6 %0,8 %290 00021 %
Yle yhteensä25,6 %24,2 %1 104 00081 %
MTV315,8 %19,9 %1 014 00074 %
Sub6,4 %7,0 %752 00055 %
AVA2,2 %2,0 %475 00035 %
C More Total1,6 %0,7 %120 0009 %
MTV yhteensä26,0 %29,6 %1 126 00082 %
Nelonen13,6 %15,4 %986 00072 %
Jim4,1 %3,8 %605 00044 %
Liv3,9 %3,6 %538 00039 %
Hero1,8 %2,2 %382 00028 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,5 %112 0008 %
Nelonen Media yhteensä24,3 %26,5 %1 077 00079 %
TV53,5 %3,3 %603 00044 %
Kutonen2,8 %2,5 %474 00035 %
Frii1,2 %1,0 %300 00022 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %36 0003 %
TLC1,6 %1,1 %311 00023 %
Warner Bros. Discovery9,9 %8,4 %814 00060 %
STAR Channel5,3 %4,5 %597 00044 %
National Geographic Channel3,0 %2,2 %401 00029 %
Disney Finland8,4 %6,7 %720 00053 %
Music TV0,8 %0,5 %106 0008 %
Muut5,1 %4,0 %454 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 236 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.