Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
Viikot: 1-4/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,7 %31,2 %1 957 00073 %
Yle TV210,8 %7,6 %1 881 00071 %
Yle Teema2,0 %2,2 %1 009 00038 %
Yle Fem1,0 %1,3 %834 00031 %
Yle yhteensä47,5 %42,2 %2 192 00082 %
MTV316,7 %22,2 %2 005 00075 %
Sub2,9 %3,2 %1 315 00049 %
AVA2,1 %1,7 %954 00036 %
C More Total1,1 %0,5 %229 0009 %
MTV yhteensä22,8 %27,6 %2 149 00081 %
Nelonen8,4 %10,2 %1 850 00069 %
Jim2,1 %2,0 %1 085 00041 %
Liv3,4 %3,3 %1 189 00045 %
Hero1,4 %1,8 %774 00029 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %127 0005 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %17,8 %2 035 00076 %
TV51,9 %1,9 %1 135 00043 %
Kutonen0,9 %0,9 %791 00030 %
Frii1,7 %1,8 %692 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %55 0002 %
TLC1,2 %0,9 %645 00024 %
Warner Bros. Discovery6,4 %5,9 %1 540 00058 %
STAR Channel2,5 %2,1 %922 00035 %
National Geographic Channel1,5 %1,3 %683 00026 %
Disney Finland3,9 %3,4 %1 183 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %98 0004 %
Muut3,4 %3,1 %887 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 382 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.