Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
Viikot: 1-8/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 399 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %28,2 %1 924 00072 %
Yle TV215,0 %7,3 %1 936 00073 %
Yle Teema2,0 %1,8 %1 051 00039 %
Yle Fem0,9 %1,2 %829 00031 %
Yle yhteensä47,6 %38,6 %2 212 00083 %
MTV317,2 %24,1 %2 062 00077 %
Sub2,7 %3,2 %1 350 00051 %
AVA2,0 %1,7 %957 00036 %
C More Total0,8 %0,4 %214 0008 %
MTV yhteensä22,8 %29,5 %2 178 00082 %
Nelonen9,2 %12,4 %1 898 00071 %
Jim2,0 %2,0 %1 093 00041 %
Liv3,0 %3,1 %1 188 00045 %
Hero1,2 %1,6 %756 00028 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %122 0005 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %19,5 %2 057 00077 %
TV52,8 %2,3 %1 232 00046 %
Kutonen0,9 %1,0 %786 00029 %
Frii1,6 %1,7 %687 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %56 0002 %
TLC1,2 %1,0 %651 00024 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,3 %1 610 00060 %
STAR Channel2,3 %2,0 %897 00034 %
National Geographic Channel1,4 %1,2 %659 00025 %
Disney Finland3,7 %3,2 %1 145 00043 %
Music TV0,2 %0,1 %99 0004 %
Muut3,1 %2,9 %858 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 399 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.