Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
Viikot: 1-8/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 286 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %26,9 %1 802 00070 %
Yle TV217,8 %8,8 %1 889 00073 %
Yle Teema2,2 %2,4 %1 128 00044 %
Yle Fem0,8 %1,1 %832 00032 %
Yle yhteensä47,0 %39,2 %2 095 00081 %
MTV312,5 %18,6 %1 898 00073 %
Sub3,6 %4,4 %1 446 00056 %
AVA1,0 %1,0 %849 00033 %
C More Total1,3 %1,0 %262 00010 %
MTV yhteensä18,3 %25,0 %2 042 00079 %
Nelonen8,3 %11,3 %1 819 00070 %
Jim2,4 %2,5 %1 172 00045 %
Liv1,3 %1,6 %1 019 00039 %
Hero1,1 %1,7 %788 00031 %
Nelosen maksukanavat0,7 %1,1 %193 0007 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %18,2 %1 974 00076 %
TV54,0 %2,9 %1 296 00050 %
Kutonen2,5 %2,6 %1 043 00040 %
Frii1,1 %1,2 %712 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %83 0003 %
TLC0,4 %0,3 %555 00022 %
Warner Bros. Discovery9,0 %7,7 %1 627 00063 %
STAR Channel2,8 %2,4 %1 067 00041 %
National Geographic Channel3,1 %2,2 %884 00034 %
Disney Finland5,9 %4,7 %1 303 00050 %
Music TV0,4 %0,3 %133 0005 %
Muut5,5 %4,8 %1 073 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 286 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.