Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
Viikot: 1-8/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %28,0 %3 582 00073 %
Yle TV216,2 %8,0 %3 578 00073 %
Yle Teema2,0 %2,1 %2 100 00043 %
Yle Fem0,8 %1,1 %1 592 00033 %
Yle yhteensä47,6 %39,2 %4 024 00082 %
MTV314,9 %21,5 %3 743 00077 %
Sub3,1 %3,7 %2 695 00055 %
AVA1,5 %1,4 %1 771 00036 %
C More Total1,0 %0,6 %430 0009 %
MTV yhteensä20,5 %27,3 %3 968 00081 %
Nelonen8,5 %11,7 %3 484 00071 %
Jim2,2 %2,2 %2 204 00045 %
Liv2,2 %2,4 %2 150 00044 %
Hero1,2 %1,6 %1 519 00031 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %292 0006 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %18,7 %3 776 00077 %
TV53,5 %2,6 %2 435 00050 %
Kutonen1,7 %1,7 %1 777 00036 %
Frii1,4 %1,5 %1 380 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %133 0003 %
TLC0,8 %0,7 %1 177 00024 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,0 %3 102 00064 %
STAR Channel2,5 %2,2 %1 855 00038 %
National Geographic Channel2,2 %1,7 %1 506 00031 %
Disney Finland4,7 %3,9 %2 326 00048 %
Music TV0,3 %0,2 %230 0005 %
Muut4,2 %3,7 %1 861 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 356 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.