Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
Viikot: 1-13/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 355 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %26,8 %3 530 00072 %
Yle TV214,4 %7,6 %3 491 00072 %
Yle Teema1,9 %2,0 %2 040 00042 %
Yle Fem0,8 %1,1 %1 554 00032 %
Yle yhteensä45,5 %37,4 %3 972 00081 %
MTV315,5 %21,8 %3 739 00077 %
Sub3,2 %3,8 %2 722 00056 %
AVA1,5 %1,5 %1 778 00036 %
C More Total1,1 %0,7 %444 0009 %
MTV yhteensä21,5 %27,7 %3 968 00081 %
Nelonen9,1 %12,4 %3 503 00072 %
Jim2,3 %2,2 %2 234 00046 %
Liv2,4 %2,5 %2 168 00044 %
Hero1,1 %1,5 %1 495 00031 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,8 %308 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %19,5 %3 792 00078 %
TV53,2 %2,6 %2 423 00050 %
Kutonen2,0 %1,9 %1 781 00036 %
Frii1,4 %1,5 %1 371 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %128 0003 %
TLC0,8 %0,7 %1 185 00024 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,4 %3 070 00063 %
STAR Channel2,6 %2,2 %1 863 00038 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %1 491 00031 %
Disney Finland5,0 %4,0 %2 329 00048 %
Music TV0,3 %0,2 %233 0005 %
Muut4,3 %3,7 %1 813 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 355 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.