Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
Viikot: 1-13/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 683 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %26,4 %3 672 00070 %
Yle TV214,6 %7,5 %3 729 00071 %
Yle Teema2,0 %2,0 %2 101 00040 %
Yle Fem0,9 %1,1 %1 619 00031 %
Yle yhteensä45,2 %37,1 %4 249 00081 %
MTV315,5 %21,9 %3 959 00075 %
Sub3,3 %3,8 %2 827 00054 %
AVA1,5 %1,4 %1 813 00035 %
C More Total1,2 %0,7 %489 0009 %
MTV yhteensä21,5 %27,8 %4 221 00080 %
Nelonen9,3 %12,6 %3 738 00071 %
Jim2,2 %2,2 %2 299 00044 %
Liv2,3 %2,5 %2 226 00042 %
Hero1,1 %1,5 %1 518 00029 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,8 %335 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %19,7 %4 048 00077 %
TV53,2 %2,7 %2 512 00048 %
Kutonen1,9 %1,9 %1 833 00035 %
Frii1,4 %1,5 %1 388 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %135 0003 %
TLC0,8 %0,7 %1 212 00023 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,4 %3 201 00061 %
STAR Channel2,6 %2,2 %1 975 00038 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %1 529 00029 %
Disney Finland5,0 %4,0 %2 455 00047 %
Music TV0,3 %0,2 %236 0004 %
Muut4,4 %3,8 %1 893 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 683 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.