Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
Viikot: 1-13/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 241 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,8 %10,2 %845 00062 %
Yle TV213,6 %8,1 %937 00069 %
Yle Teema1,6 %1,2 %389 00028 %
Yle Fem0,6 %0,7 %272 00020 %
Yle yhteensä25,6 %20,3 %1 088 00080 %
MTV316,4 %21,7 %1 025 00075 %
Sub5,7 %6,4 %765 00056 %
AVA1,9 %1,9 %443 00032 %
C More Total1,4 %0,6 %112 0008 %
MTV yhteensä25,5 %30,6 %1 124 00082 %
Nelonen13,9 %17,6 %987 00072 %
Jim3,6 %3,5 %612 00045 %
Liv3,8 %3,7 %570 00042 %
Hero1,5 %1,9 %363 00027 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,5 %108 0008 %
Nelonen Media yhteensä23,9 %28,3 %1 084 00079 %
TV55,0 %4,1 %669 00049 %
Kutonen2,9 %2,8 %481 00035 %
Frii1,1 %1,0 %285 00021 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %41 0003 %
TLC1,5 %1,2 %304 00022 %
Warner Bros. Discovery11,3 %9,8 %861 00063 %
STAR Channel4,9 %4,3 %567 00041 %
National Geographic Channel3,0 %2,0 %390 00028 %
Disney Finland7,9 %6,3 %688 00050 %
Music TV0,7 %0,5 %113 0008 %
Muut5,2 %4,3 %437 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 241 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.