Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
Viikot: 1-17/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 238 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,7 %9,8 %831 00061 %
Yle TV212,9 %8,1 %919 00067 %
Yle Teema1,4 %1,1 %368 00027 %
Yle Fem0,6 %0,8 %267 00019 %
Yle yhteensä24,6 %19,7 %1 076 00079 %
MTV316,2 %20,9 %1 013 00074 %
Sub5,7 %6,4 %756 00055 %
AVA2,0 %2,0 %442 00032 %
C More Total1,5 %0,6 %118 0009 %
MTV yhteensä25,4 %30,0 %1 117 00082 %
Nelonen14,1 %17,7 %983 00072 %
Jim4,0 %4,0 %619 00045 %
Liv3,9 %3,9 %576 00042 %
Hero1,6 %2,0 %363 00027 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,7 %113 0008 %
Nelonen Media yhteensä24,8 %29,3 %1 082 00079 %
TV54,7 %4,0 %655 00048 %
Kutonen3,1 %2,9 %485 00035 %
Frii1,3 %1,1 %281 00021 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %42 0003 %
TLC1,5 %1,2 %300 00022 %
Warner Bros. Discovery11,4 %9,8 %853 00062 %
STAR Channel4,9 %4,3 %564 00041 %
National Geographic Channel3,0 %2,0 %389 00028 %
Disney Finland7,9 %6,3 %686 00050 %
Music TV0,7 %0,6 %116 0009 %
Muut5,1 %4,3 %427 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 238 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.