Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
Viikot: 1-17/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 113 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,5 %37,2 %1 103 00096 %
Yle TV214,0 %6,7 %1 015 00089 %
Yle Teema2,1 %2,3 %721 00063 %
Yle Fem1,1 %1,4 %620 00054 %
Yle yhteensä56,6 %47,7 %1 111 00097 %
MTV316,1 %23,1 %1 051 00092 %
Sub1,5 %1,7 %716 00063 %
AVA1,3 %1,1 %539 00047 %
C More Total1,2 %0,8 %138 00012 %
MTV yhteensä20,1 %26,7 %1 065 00093 %
Nelonen6,6 %9,8 %959 00084 %
Jim1,6 %1,6 %648 00057 %
Liv1,5 %1,7 %612 00054 %
Hero0,7 %1,0 %424 00037 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,6 %56 0005 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %14,7 %1 004 00088 %
TV51,8 %1,6 %673 00059 %
Kutonen1,3 %1,3 %471 00041 %
Frii1,3 %1,6 %427 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %27 0002 %
TLC0,6 %0,5 %355 00031 %
Warner Bros. Discovery5,9 %5,6 %815 00071 %
STAR Channel1,1 %0,9 %445 00039 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %383 00033 %
Disney Finland3,0 %2,2 %567 00050 %
Music TV0,2 %0,1 %30 0003 %
Muut3,4 %3,1 %570 00050 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 113 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.