Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
Viikot: 1-17/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 270 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %25,3 %1 758 00068 %
Yle TV214,6 %8,4 %1 814 00070 %
Yle Teema2,0 %2,1 %1 044 00040 %
Yle Fem0,8 %1,1 %798 00031 %
Yle yhteensä43,8 %37,0 %2 045 00079 %
MTV313,2 %18,5 %1 876 00073 %
Sub3,7 %4,5 %1 442 00056 %
AVA1,0 %1,0 %827 00032 %
C More Total1,6 %1,1 %287 00011 %
MTV yhteensä19,5 %25,1 %2 023 00078 %
Nelonen9,0 %12,0 %1 816 00070 %
Jim2,6 %2,8 %1 196 00046 %
Liv1,5 %1,8 %1 022 00040 %
Hero1,2 %1,7 %782 00030 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,5 %219 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %19,8 %1 974 00076 %
TV53,3 %2,8 %1 230 00048 %
Kutonen3,1 %3,0 %1 042 00040 %
Frii1,2 %1,3 %695 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %77 0003 %
TLC0,4 %0,3 %541 00021 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,3 %1 572 00061 %
STAR Channel2,9 %2,4 %1 062 00041 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %864 00033 %
Disney Finland6,2 %4,8 %1 298 00050 %
Music TV0,4 %0,2 %134 0005 %
Muut5,7 %4,8 %1 025 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 270 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.