Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
Viikot: 1-17/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 352 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %26,0 %3 502 00072 %
Yle TV213,1 %7,4 %3 439 00070 %
Yle Teema1,9 %1,9 %1 989 00041 %
Yle Fem0,9 %1,1 %1 544 00032 %
Yle yhteensä43,9 %36,4 %3 951 00081 %
MTV315,7 %21,5 %3 715 00076 %
Sub3,3 %3,8 %2 704 00055 %
AVA1,6 %1,5 %1 779 00036 %
C More Total1,3 %0,7 %462 0009 %
MTV yhteensä21,8 %27,5 %3 954 00081 %
Nelonen9,6 %12,9 %3 507 00072 %
Jim2,4 %2,5 %2 263 00046 %
Liv2,5 %2,7 %2 181 00045 %
Hero1,2 %1,6 %1 497 00031 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,9 %324 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %20,7 %3 804 00078 %
TV53,0 %2,6 %2 386 00049 %
Kutonen2,1 %2,0 %1 783 00037 %
Frii1,5 %1,6 %1 358 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %123 0003 %
TLC0,8 %0,7 %1 170 00024 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,6 %3 040 00062 %
STAR Channel2,6 %2,2 %1 867 00038 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %1 482 00030 %
Disney Finland5,1 %4,0 %2 332 00048 %
Music TV0,3 %0,2 %234 0005 %
Muut4,2 %3,6 %1 773 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 352 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.