Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
Viikot: 1-22/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 151 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %25,6 %3 308 00068 %
Yle TV212,1 %7,1 %3 233 00066 %
Yle Teema1,9 %1,9 %1 833 00038 %
Yle Fem0,9 %1,1 %1 443 00030 %
Yle yhteensä42,9 %35,7 %3 745 00077 %
MTV316,5 %22,2 %3 553 00073 %
Sub3,2 %3,7 %2 531 00052 %
AVA1,6 %1,6 %1 674 00034 %
C More Total1,7 %1,2 %481 00010 %
MTV yhteensä23,1 %28,7 %3 784 00078 %
Nelonen9,5 %12,6 %3 306 00068 %
Jim2,4 %2,5 %2 115 00043 %
Liv2,6 %2,8 %2 054 00042 %
Hero1,2 %1,6 %1 401 00029 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,8 %274 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %20,2 %3 599 00074 %
TV53,0 %2,7 %2 233 00046 %
Kutonen2,2 %2,1 %1 673 00034 %
Frii1,5 %1,6 %1 277 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %114 0002 %
TLC0,8 %0,7 %1 094 00022 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,8 %2 865 00059 %
STAR Channel2,6 %2,2 %1 755 00036 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %1 386 00028 %
Disney Finland5,1 %4,0 %2 195 00045 %
Music TV0,3 %0,2 %223 0005 %
Muut4,0 %3,4 %1 636 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 151 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.