Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
Viikot: 1-22/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 461 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %25,2 %3 429 00065 %
Yle TV212,4 %7,1 %3 452 00066 %
Yle Teema1,9 %1,9 %1 876 00036 %
Yle Fem0,9 %1,1 %1 497 00029 %
Yle yhteensä42,7 %35,4 %3 999 00076 %
MTV316,4 %22,2 %3 749 00071 %
Sub3,2 %3,7 %2 624 00050 %
AVA1,6 %1,5 %1 705 00032 %
C More Total1,7 %1,2 %525 00010 %
MTV yhteensä23,0 %28,7 %4 012 00076 %
Nelonen9,7 %12,8 %3 526 00067 %
Jim2,4 %2,5 %2 175 00041 %
Liv2,5 %2,7 %2 107 00040 %
Hero1,2 %1,6 %1 423 00027 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,8 %298 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %20,4 %3 840 00073 %
TV53,0 %2,7 %2 306 00044 %
Kutonen2,2 %2,1 %1 722 00033 %
Frii1,5 %1,6 %1 292 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %120 0002 %
TLC0,8 %0,7 %1 113 00021 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,7 %2 978 00057 %
STAR Channel2,6 %2,2 %1 854 00035 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %1 420 00027 %
Disney Finland5,1 %4,0 %2 308 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %226 0004 %
Muut4,2 %3,5 %1 713 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 461 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.