Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
Viikot: 1-22/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 307 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %24,8 %1 210 00084 %
Yle TV211,3 %7,3 %1 113 00077 %
Yle Teema2,1 %2,1 %751 00052 %
Yle Fem0,9 %1,1 %566 00039 %
Yle yhteensä41,4 %35,3 %1 263 00088 %
MTV315,4 %20,6 %1 200 00083 %
Sub3,5 %3,9 %903 00063 %
AVA1,7 %1,7 %651 00045 %
C More Total1,6 %1,3 %175 00012 %
MTV yhteensä22,2 %27,5 %1 239 00086 %
Nelonen9,6 %12,3 %1 108 00077 %
Jim2,3 %2,3 %757 00053 %
Liv2,7 %2,9 %762 00053 %
Hero1,6 %2,1 %590 00041 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,7 %101 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %20,3 %1 187 00082 %
TV53,4 %3,0 %816 00057 %
Kutonen2,7 %2,6 %677 00047 %
Frii1,9 %1,9 %546 00038 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %39 0003 %
TLC0,7 %0,7 %403 00028 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,8 %1 016 00070 %
STAR Channel2,8 %2,4 %640 00044 %
National Geographic Channel3,0 %2,2 %564 00039 %
Disney Finland5,7 %4,6 %800 00056 %
Music TV0,1 %0,1 %51 0004 %
Muut4,3 %3,5 %582 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 307 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.