Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
Viikot: 1-26/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 367 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %24,2 %1 259 00087 %
Yle TV212,4 %9,4 %1 152 00080 %
Yle Teema2,2 %2,1 %775 00054 %
Yle Fem1,0 %1,2 %585 00041 %
Yle yhteensä42,4 %36,9 %1 319 00092 %
MTV315,0 %19,9 %1 243 00086 %
Sub3,5 %3,9 %926 00064 %
AVA1,8 %1,9 %668 00046 %
C More Total1,6 %1,3 %182 00013 %
MTV yhteensä21,9 %26,9 %1 289 00089 %
Nelonen9,2 %11,6 %1 138 00079 %
Jim2,3 %2,3 %778 00054 %
Liv2,8 %3,0 %792 00055 %
Hero1,6 %2,1 %608 00042 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,6 %95 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %19,6 %1 228 00085 %
TV53,3 %3,0 %843 00058 %
Kutonen2,7 %2,5 %699 00048 %
Frii1,9 %2,0 %562 00039 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %40 0003 %
TLC0,7 %0,7 %421 00029 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,8 %1 047 00073 %
STAR Channel2,7 %2,3 %650 00045 %
National Geographic Channel3,0 %2,2 %582 00040 %
Disney Finland5,7 %4,5 %821 00057 %
Music TV0,1 %0,1 %53 0004 %
Muut4,1 %3,3 %589 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 367 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.