Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
Viikot: 1-30/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 352 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %23,9 %1 242 00086 %
Yle TV213,0 %10,7 %1 135 00079 %
Yle Teema2,1 %2,1 %754 00052 %
Yle Fem1,0 %1,2 %571 00040 %
Yle yhteensä42,8 %37,8 %1 302 00090 %
MTV314,6 %19,2 %1 221 00085 %
Sub3,5 %3,9 %905 00063 %
AVA1,9 %2,0 %652 00045 %
C More Total1,7 %1,3 %182 00013 %
MTV yhteensä21,7 %26,4 %1 269 00088 %
Nelonen8,9 %11,3 %1 112 00077 %
Jim2,3 %2,3 %753 00052 %
Liv2,8 %3,0 %775 00054 %
Hero1,6 %2,1 %597 00041 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %88 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %19,2 %1 205 00084 %
TV53,3 %2,9 %820 00057 %
Kutonen2,6 %2,5 %680 00047 %
Frii2,0 %2,1 %555 00039 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %39 0003 %
TLC0,8 %0,8 %413 00029 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,8 %1 024 00071 %
STAR Channel2,7 %2,3 %634 00044 %
National Geographic Channel3,0 %2,2 %573 00040 %
Disney Finland5,7 %4,5 %803 00056 %
Music TV0,1 %0,1 %51 0004 %
Muut4,1 %3,3 %571 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 352 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.