Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
Viikot: 1-30/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 104 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,4 %35,3 %1 087 00095 %
Yle TV213,6 %9,4 %984 00086 %
Yle Teema2,3 %2,4 %685 00060 %
Yle Fem1,1 %1,4 %596 00052 %
Yle yhteensä56,5 %48,5 %1 100 00096 %
MTV316,2 %22,6 %1 031 00090 %
Sub1,6 %1,8 %679 00059 %
AVA1,4 %1,1 %506 00044 %
C More Total1,5 %1,1 %150 00013 %
MTV yhteensä20,7 %26,6 %1 048 00092 %
Nelonen6,1 %8,6 %909 00080 %
Jim1,7 %1,9 %616 00054 %
Liv1,7 %1,9 %589 00051 %
Hero0,7 %1,0 %395 00035 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %43 0004 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %13,8 %970 00085 %
TV51,6 %1,5 %621 00054 %
Kutonen1,3 %1,4 %447 00039 %
Frii1,5 %1,8 %401 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %25 0002 %
TLC0,6 %0,5 %337 00029 %
Warner Bros. Discovery5,8 %5,7 %781 00068 %
STAR Channel1,1 %0,8 %415 00036 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %371 00032 %
Disney Finland3,0 %2,1 %541 00047 %
Music TV0,2 %0,1 %28 0002 %
Muut3,4 %3,2 %551 00048 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 104 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.