Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
Viikot: 1-30/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 215 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,7 %9,4 %779 00057 %
Yle TV215,5 %12,9 %882 00064 %
Yle Teema1,3 %1,0 %329 00024 %
Yle Fem0,6 %0,7 %244 00018 %
Yle yhteensä27,1 %24,1 %1 040 00076 %
MTV315,7 %19,8 %958 00070 %
Sub5,7 %6,1 %702 00051 %
AVA2,1 %2,1 %411 00030 %
C More Total2,1 %1,4 %134 00010 %
MTV yhteensä25,6 %29,5 %1 078 00079 %
Nelonen12,4 %15,1 %897 00066 %
Jim4,0 %3,9 %572 00042 %
Liv3,9 %3,9 %541 00040 %
Hero1,6 %2,0 %335 00025 %
Nelosen maksukanavat0,7 %1,1 %81 0006 %
Nelonen Media yhteensä22,6 %26,0 %1 021 00075 %
TV54,3 %3,8 %592 00043 %
Kutonen3,1 %3,0 %457 00033 %
Frii1,6 %1,3 %267 00019 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %42 0003 %
TLC1,4 %1,2 %285 00021 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,0 %809 00059 %
STAR Channel4,9 %4,2 %517 00038 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %367 00027 %
Disney Finland8,1 %6,3 %637 00047 %
Music TV0,8 %0,6 %117 0009 %
Muut4,5 %3,6 %391 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 215 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.