Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
Viikot: 1-35/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 210 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,7 %9,3 %772 00056 %
Yle TV215,5 %13,1 %873 00064 %
Yle Teema1,3 %1,0 %322 00024 %
Yle Fem0,6 %0,8 %239 00017 %
Yle yhteensä27,2 %24,2 %1 031 00075 %
MTV315,5 %19,5 %947 00069 %
Sub5,7 %6,2 %693 00051 %
AVA2,2 %2,2 %408 00030 %
C More Total2,1 %1,4 %133 00010 %
MTV yhteensä25,5 %29,2 %1 069 00078 %
Nelonen12,2 %14,9 %878 00064 %
Jim4,0 %3,9 %559 00041 %
Liv3,9 %3,9 %532 00039 %
Hero1,7 %2,0 %333 00024 %
Nelosen maksukanavat0,7 %1,0 %75 0006 %
Nelonen Media yhteensä22,4 %25,7 %1 009 00074 %
TV54,3 %3,9 %584 00043 %
Kutonen3,1 %3,0 %451 00033 %
Frii1,7 %1,4 %265 00019 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %46 0003 %
TLC1,4 %1,2 %279 00020 %
Warner Bros. Discovery11,5 %10,2 %802 00059 %
STAR Channel5,1 %4,3 %513 00037 %
National Geographic Channel3,3 %2,2 %368 00027 %
Disney Finland8,3 %6,5 %634 00046 %
Music TV0,8 %0,6 %118 0009 %
Muut4,4 %3,6 %385 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 210 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.