Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
Viikot: 1-35/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 341 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %24,6 %1 776 00067 %
Yle TV212,5 %9,2 %1 745 00065 %
Yle Teema2,1 %1,9 %905 00034 %
Yle Fem1,1 %1,3 %757 00028 %
Yle yhteensä43,9 %37,0 %2 088 00078 %
MTV317,4 %23,0 %1 918 00072 %
Sub3,0 %3,2 %1 248 00047 %
AVA2,4 %2,2 %914 00034 %
C More Total1,2 %0,8 %229 0009 %
MTV yhteensä24,0 %29,2 %2 076 00078 %
Nelonen9,4 %12,2 %1 741 00065 %
Jim2,3 %2,4 %1 030 00039 %
Liv3,5 %3,6 %1 135 00043 %
Hero1,2 %1,6 %685 00026 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,3 %94 0004 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %20,0 %1 950 00073 %
TV52,6 %2,5 %1 103 00041 %
Kutonen1,3 %1,3 %725 00027 %
Frii2,1 %2,2 %642 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %49 0002 %
TLC1,3 %1,2 %618 00023 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,4 %1 477 00055 %
STAR Channel2,5 %2,1 %842 00032 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %615 00023 %
Disney Finland4,2 %3,4 %1 077 00040 %
Music TV0,3 %0,2 %102 0004 %
Muut3,0 %2,7 %761 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 341 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.