Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
Viikot: 1-30/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 078 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %24,1 %1 636 00068 %
Yle TV215,9 %13,3 %1 655 00069 %
Yle Teema1,9 %1,9 %944 00039 %
Yle Fem0,8 %1,0 %717 00030 %
Yle yhteensä45,3 %40,4 %1 876 00078 %
MTV313,5 %18,0 %1 717 00072 %
Sub3,7 %4,3 %1 313 00055 %
AVA1,1 %1,1 %763 00032 %
C More Total2,2 %1,8 %295 00012 %
MTV yhteensä20,5 %25,2 %1 859 00078 %
Nelonen7,9 %10,3 %1 588 00066 %
Jim2,6 %2,7 %1 078 00045 %
Liv1,6 %1,8 %941 00039 %
Hero1,2 %1,7 %728 00030 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,9 %147 0006 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %17,5 %1 755 00073 %
TV53,0 %2,6 %1 109 00046 %
Kutonen3,0 %3,0 %962 00040 %
Frii1,3 %1,3 %647 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %68 0003 %
TLC0,4 %0,4 %501 00021 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,1 %1 433 00060 %
STAR Channel2,7 %2,3 %934 00039 %
National Geographic Channel3,5 %2,3 %801 00033 %
Disney Finland6,2 %4,6 %1 165 00049 %
Music TV0,4 %0,2 %131 0005 %
Muut4,9 %4,1 %892 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 078 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.