Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
Viikot: 1-26/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 095 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %24,5 %1 651 00069 %
Yle TV215,0 %11,4 %1 663 00069 %
Yle Teema1,9 %2,0 %966 00040 %
Yle Fem0,8 %1,0 %733 00031 %
Yle yhteensä44,5 %38,9 %1 886 00079 %
MTV313,9 %18,7 %1 746 00073 %
Sub3,6 %4,2 %1 332 00056 %
AVA1,1 %1,1 %777 00032 %
C More Total2,1 %1,8 %290 00012 %
MTV yhteensä20,8 %25,8 %1 883 00079 %
Nelonen8,1 %10,7 %1 621 00068 %
Jim2,6 %2,8 %1 103 00046 %
Liv1,6 %1,8 %956 00040 %
Hero1,2 %1,7 %739 00031 %
Nelosen maksukanavat0,7 %1,0 %158 0007 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %17,9 %1 782 00074 %
TV53,1 %2,7 %1 136 00047 %
Kutonen3,1 %3,1 %980 00041 %
Frii1,3 %1,3 %657 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %69 0003 %
TLC0,4 %0,4 %510 00021 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,3 %1 456 00061 %
STAR Channel2,8 %2,3 %953 00040 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %811 00034 %
Disney Finland6,2 %4,6 %1 183 00049 %
Music TV0,4 %0,2 %133 0006 %
Muut5,0 %4,2 %912 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 095 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.