Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
Viikot: 1-26/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %25,2 %1 818 00068 %
Yle TV211,9 %7,6 %1 790 00067 %
Yle Teema2,0 %1,9 %943 00035 %
Yle Fem1,0 %1,2 %778 00029 %
Yle yhteensä43,3 %35,9 %2 132 00080 %
MTV318,0 %23,8 %1 989 00075 %
Sub2,9 %3,2 %1 289 00048 %
AVA2,3 %2,1 %950 00036 %
C More Total1,2 %0,8 %232 0009 %
MTV yhteensä24,5 %29,9 %2 128 00080 %
Nelonen10,0 %13,0 %1 835 00069 %
Jim2,3 %2,4 %1 083 00041 %
Liv3,5 %3,6 %1 179 00044 %
Hero1,2 %1,5 %701 00026 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %107 0004 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %20,9 %2 022 00076 %
TV52,7 %2,6 %1 166 00044 %
Kutonen1,3 %1,2 %752 00028 %
Frii1,9 %2,0 %651 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0002 %
TLC1,3 %1,1 %633 00024 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,2 %1 532 00057 %
STAR Channel2,5 %2,0 %868 00033 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %627 00024 %
Disney Finland4,1 %3,3 %1 109 00042 %
Music TV0,3 %0,2 %103 0004 %
Muut2,9 %2,6 %780 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 383 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.