Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
Viikot: 1-17/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %25,3 %1 276 00089 %
Yle TV212,2 %7,5 %1 180 00082 %
Yle Teema2,1 %2,1 %810 00056 %
Yle Fem0,9 %1,2 %606 00042 %
Yle yhteensä42,4 %36,1 %1 328 00092 %
MTV314,7 %20,0 %1 259 00087 %
Sub3,5 %4,0 %962 00067 %
AVA1,7 %1,6 %690 00048 %
C More Total1,2 %0,8 %171 00012 %
MTV yhteensä21,0 %26,4 %1 298 00090 %
Nelonen9,7 %12,6 %1 174 00081 %
Jim2,3 %2,3 %813 00056 %
Liv2,7 %2,9 %810 00056 %
Hero1,5 %2,0 %625 00043 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,8 %119 0008 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %20,6 %1 250 00087 %
TV53,4 %2,9 %867 00060 %
Kutonen2,7 %2,5 %719 00050 %
Frii1,8 %1,9 %578 00040 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %42 0003 %
TLC0,7 %0,7 %430 00030 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,6 %1 075 00075 %
STAR Channel2,8 %2,4 %679 00047 %
National Geographic Channel3,0 %2,2 %603 00042 %
Disney Finland5,8 %4,6 %847 00059 %
Music TV0,1 %0,1 %53 0004 %
Muut4,5 %3,6 %637 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 371 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.