Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
Viikot: 1-13/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %26,3 %1 282 00089 %
Yle TV213,6 %7,9 %1 194 00083 %
Yle Teema2,2 %2,2 %823 00057 %
Yle Fem0,8 %1,1 %609 00042 %
Yle yhteensä44,2 %37,5 %1 332 00092 %
MTV314,5 %20,2 %1 266 00088 %
Sub3,4 %3,9 %962 00067 %
AVA1,6 %1,6 %689 00048 %
C More Total1,1 %0,7 %169 00012 %
MTV yhteensä20,6 %26,5 %1 301 00090 %
Nelonen9,1 %12,0 %1 170 00081 %
Jim2,2 %2,0 %804 00056 %
Liv2,5 %2,7 %810 00056 %
Hero1,4 %1,9 %621 00043 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %110 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %19,4 %1 247 00087 %
TV53,6 %2,9 %877 00061 %
Kutonen2,4 %2,3 %718 00050 %
Frii1,8 %1,8 %579 00040 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %46 0003 %
TLC0,7 %0,6 %433 00030 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,3 %1 084 00075 %
STAR Channel2,8 %2,4 %676 00047 %
National Geographic Channel2,9 %2,2 %609 00042 %
Disney Finland5,7 %4,6 %846 00059 %
Music TV0,1 %0,1 %54 0004 %
Muut4,5 %3,7 %646 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 371 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.