Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
Viikot: 1-13/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 411 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %26,7 %1 898 00071 %
Yle TV213,4 %6,9 %1 898 00071 %
Yle Teema1,9 %1,7 %1 024 00038 %
Yle Fem0,9 %1,2 %815 00031 %
Yle yhteensä45,2 %36,5 %2 194 00082 %
MTV317,9 %24,5 %2 069 00078 %
Sub2,9 %3,3 %1 368 00051 %
AVA2,0 %1,8 %981 00037 %
C More Total0,9 %0,4 %217 0008 %
MTV yhteensä23,7 %30,1 %2 187 00082 %
Nelonen10,0 %13,4 %1 921 00072 %
Jim2,0 %2,0 %1 120 00042 %
Liv3,2 %3,3 %1 202 00045 %
Hero1,1 %1,4 %738 00028 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %128 0005 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %20,5 %2 079 00078 %
TV52,8 %2,5 %1 247 00047 %
Kutonen1,1 %1,1 %793 00030 %
Frii1,6 %1,7 %684 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %55 0002 %
TLC1,2 %1,0 %660 00025 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,6 %1 606 00060 %
STAR Channel2,4 %2,0 %910 00034 %
National Geographic Channel1,5 %1,3 %660 00025 %
Disney Finland3,9 %3,3 %1 156 00043 %
Music TV0,2 %0,2 %102 0004 %
Muut3,1 %2,8 %845 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 411 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.