Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
Viikot: 1-13/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 273 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %26,1 %1 774 00069 %
Yle TV215,8 %8,3 %1 831 00071 %
Yle Teema2,0 %2,2 %1 077 00042 %
Yle Fem0,8 %1,0 %803 00031 %
Yle yhteensä45,2 %37,7 %2 055 00080 %
MTV313,0 %18,9 %1 891 00073 %
Sub3,7 %4,5 %1 460 00057 %
AVA1,0 %1,0 %832 00032 %
C More Total1,4 %1,0 %272 00011 %
MTV yhteensä19,2 %25,3 %2 034 00079 %
Nelonen8,7 %11,8 %1 817 00070 %
Jim2,4 %2,5 %1 179 00046 %
Liv1,4 %1,7 %1 024 00040 %
Hero1,1 %1,5 %780 00030 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,3 %207 0008 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %18,8 %1 969 00076 %
TV53,6 %2,9 %1 265 00049 %
Kutonen2,8 %2,9 %1 040 00040 %
Frii1,1 %1,3 %704 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %80 0003 %
TLC0,4 %0,4 %552 00021 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,2 %1 595 00062 %
STAR Channel2,9 %2,5 %1 065 00041 %
National Geographic Channel3,2 %2,3 %870 00034 %
Disney Finland6,1 %4,8 %1 299 00050 %
Music TV0,4 %0,2 %134 0005 %
Muut5,7 %5,0 %1 048 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 273 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.