Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
Viikot: 1-8/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 242 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,2 %11,0 %866 00063 %
Yle TV215,2 %8,9 %972 00071 %
Yle Teema1,7 %1,1 %409 00030 %
Yle Fem0,6 %0,8 %283 00021 %
Yle yhteensä27,7 %21,8 %1 115 00081 %
MTV315,8 %21,4 %1 030 00075 %
Sub5,6 %6,6 %757 00055 %
AVA1,9 %1,9 %449 00033 %
C More Total1,3 %0,6 %114 0008 %
MTV yhteensä24,7 %30,5 %1 128 00082 %
Nelonen13,4 %17,0 %997 00073 %
Jim3,6 %3,5 %607 00044 %
Liv3,5 %3,4 %552 00040 %
Hero1,6 %2,1 %369 00027 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,3 %103 0008 %
Nelonen Media yhteensä23,0 %27,3 %1 087 00079 %
TV55,6 %4,2 %675 00049 %
Kutonen2,6 %2,7 %476 00035 %
Frii1,1 %1,0 %284 00021 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %39 0003 %
TLC1,4 %1,1 %300 00022 %
Warner Bros. Discovery11,5 %9,6 %866 00063 %
STAR Channel4,8 %4,2 %566 00041 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %387 00028 %
Disney Finland7,5 %6,2 %689 00050 %
Music TV0,7 %0,5 %111 0008 %
Muut5,0 %4,2 %448 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 242 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.