Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
Viikot: 1-8/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 685 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %27,6 %3 726 00071 %
Yle TV216,4 %8,0 %3 824 00073 %
Yle Teema2,1 %2,1 %2 179 00042 %
Yle Fem0,9 %1,2 %1 661 00032 %
Yle yhteensä47,3 %38,9 %4 307 00082 %
MTV314,9 %21,5 %3 960 00075 %
Sub3,1 %3,8 %2 796 00053 %
AVA1,5 %1,4 %1 806 00034 %
C More Total1,1 %0,7 %476 0009 %
MTV yhteensä20,6 %27,4 %4 220 00080 %
Nelonen8,8 %11,9 %3 717 00071 %
Jim2,2 %2,2 %2 265 00043 %
Liv2,2 %2,4 %2 207 00042 %
Hero1,1 %1,6 %1 543 00029 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %315 0006 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %18,9 %4 031 00077 %
TV53,4 %2,6 %2 528 00048 %
Kutonen1,7 %1,7 %1 829 00035 %
Frii1,3 %1,5 %1 399 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %139 0003 %
TLC0,8 %0,7 %1 207 00023 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,0 %3 237 00062 %
STAR Channel2,5 %2,2 %1 964 00037 %
National Geographic Channel2,2 %1,7 %1 543 00029 %
Disney Finland4,7 %3,9 %2 448 00047 %
Music TV0,3 %0,2 %233 0004 %
Muut4,3 %3,8 %1 931 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 685 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.