Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
Viikot: 1-8/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 106 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,5 %39,4 %1 100 00096 %
Yle TV217,4 %6,9 %1 034 00090 %
Yle Teema2,1 %2,5 %751 00066 %
Yle Fem1,0 %1,4 %637 00056 %
Yle yhteensä60,0 %50,3 %1 106 00097 %
MTV315,3 %23,0 %1 048 00092 %
Sub1,5 %1,8 %721 00063 %
AVA1,2 %1,0 %534 00047 %
C More Total0,9 %0,6 %119 00010 %
MTV yhteensä18,9 %26,4 %1 063 00093 %
Nelonen5,6 %8,5 %942 00082 %
Jim1,4 %1,4 %635 00056 %
Liv1,3 %1,6 %618 00054 %
Hero0,7 %1,1 %432 00038 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %52 0005 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %13,0 %991 00087 %
TV52,0 %1,4 %675 00059 %
Kutonen1,0 %1,0 %471 00041 %
Frii1,1 %1,5 %435 00038 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %31 0003 %
TLC0,5 %0,5 %358 00031 %
Warner Bros. Discovery5,6 %4,9 %827 00072 %
STAR Channel1,1 %0,9 %439 00038 %
National Geographic Channel1,5 %1,2 %386 00034 %
Disney Finland2,6 %2,0 %558 00049 %
Music TV0,2 %0,1 %32 0003 %
Muut3,4 %3,3 %601 00053 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 106 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.