Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
Viikot: 1-8/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 242 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %28,5 %1 855 00075 %
Yle TV214,8 %7,3 %1 822 00073 %
Yle Teema1,9 %1,8 %1 015 00041 %
Yle Fem0,9 %1,2 %798 00032 %
Yle yhteensä47,8 %38,9 %2 080 00084 %
MTV317,3 %24,1 %1 955 00079 %
Sub2,7 %3,2 %1 310 00053 %
AVA2,0 %1,7 %944 00038 %
C More Total0,8 %0,4 %191 0008 %
MTV yhteensä22,7 %29,4 %2 058 00083 %
Nelonen9,0 %12,2 %1 792 00072 %
Jim2,0 %2,0 %1 068 00043 %
Liv3,0 %3,1 %1 162 00047 %
Hero1,2 %1,6 %744 00030 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %112 0005 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %19,2 %1 940 00078 %
TV52,8 %2,3 %1 190 00048 %
Kutonen0,9 %0,9 %767 00031 %
Frii1,6 %1,8 %681 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %54 0002 %
TLC1,2 %1,0 %638 00026 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,3 %1 549 00062 %
STAR Channel2,2 %2,0 %848 00034 %
National Geographic Channel1,4 %1,2 %649 00026 %
Disney Finland3,6 %3,2 %1 091 00044 %
Music TV0,2 %0,1 %99 0004 %
Muut3,1 %2,9 %828 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 242 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.