Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
Viikot: 1-4/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 345 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,4 %30,7 %3 633 00074 %
Yle TV211,2 %8,2 %3 482 00071 %
Yle Teema2,2 %2,4 %2 081 00043 %
Yle Fem0,9 %1,2 %1 647 00034 %
Yle yhteensä46,8 %42,4 %4 004 00082 %
MTV314,9 %20,0 %3 698 00076 %
Sub3,3 %3,6 %2 633 00054 %
AVA1,6 %1,4 %1 804 00037 %
C More Total1,3 %0,7 %460 0009 %
MTV yhteensä21,2 %25,8 %3 958 00081 %
Nelonen8,1 %9,9 %3 440 00070 %
Jim2,4 %2,3 %2 192 00045 %
Liv2,5 %2,6 %2 157 00044 %
Hero1,4 %1,9 %1 570 00032 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,8 %297 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %17,5 %3 763 00077 %
TV52,1 %2,0 %2 242 00046 %
Kutonen1,7 %1,5 %1 784 00037 %
Frii1,4 %1,5 %1 419 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %133 0003 %
TLC0,8 %0,6 %1 167 00024 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,3 %2 969 00061 %
STAR Channel2,7 %2,3 %1 921 00039 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %1 553 00032 %
Disney Finland5,1 %4,1 %2 403 00049 %
Music TV0,4 %0,2 %221 0005 %
Muut4,4 %3,8 %1 912 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 345 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.