Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
Viikot: 1-4/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 111 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %29,9 %1 747 00073 %
Yle TV212,0 %8,9 %1 711 00071 %
Yle Teema2,3 %2,6 %1 078 00045 %
Yle Fem0,9 %1,1 %832 00035 %
Yle yhteensä45,9 %42,4 %1 935 00081 %
MTV312,9 %17,6 %1 788 00075 %
Sub3,8 %4,2 %1 357 00057 %
AVA1,1 %1,0 %862 00036 %
C More Total1,7 %1,0 %253 00011 %
MTV yhteensä19,5 %23,8 %1 916 00080 %
Nelonen8,1 %9,8 %1 692 00071 %
Jim2,7 %2,6 %1 129 00047 %
Liv1,5 %1,7 %993 00041 %
Hero1,4 %2,0 %809 00034 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,2 %181 0008 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %17,3 %1 843 00077 %
TV52,2 %2,1 %1 136 00047 %
Kutonen2,5 %2,3 %1 012 00042 %
Frii1,1 %1,1 %731 00031 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %80 0003 %
TLC0,4 %0,3 %536 00022 %
Warner Bros. Discovery7,7 %6,7 %1 481 00062 %
STAR Channel3,0 %2,5 %1 046 00044 %
National Geographic Channel3,4 %2,4 %879 00037 %
Disney Finland6,4 %4,8 %1 272 00053 %
Music TV0,4 %0,3 %124 0005 %
Muut5,6 %4,6 %1 053 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 111 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.