Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - joulukuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
Viikot: 1-52/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 116 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %25,8 %1 723 00072 %
Yle TV211,9 %10,1 %1 667 00070 %
Yle Teema2,1 %2,3 %1 012 00043 %
Yle Fem1,0 %1,3 %792 00033 %
Yle yhteensä43,6 %39,5 %1 920 00081 %
MTV314,2 %18,4 %1 761 00074 %
Sub3,2 %3,9 %1 300 00055 %
AVA1,2 %1,3 %855 00036 %
C More Total2,5 %1,7 %333 00014 %
MTV yhteensä21,2 %25,3 %1 903 00080 %
Nelonen8,9 %11,2 %1 662 00070 %
Jim2,8 %2,6 %1 157 00049 %
Liv1,7 %1,7 %992 00042 %
Hero1,5 %1,9 %793 00033 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %187 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %18,4 %1 827 00077 %
TV52,7 %2,9 %1 119 00047 %
Kutonen2,6 %2,5 %956 00040 %
Frii1,2 %1,2 %644 00027 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %111 0005 %
TLC0,4 %0,3 %481 00020 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,8 %1 453 00061 %
STAR Channel3,0 %2,5 %1 064 00045 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %711 00030 %
Disney Finland5,9 %4,5 %1 231 00052 %
Music TV0,5 %0,3 %149 0006 %
Muut5,2 %4,2 %934 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 116 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.