Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
Viikot: 1-4/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 470 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,4 %28,9 %3 777 00078 %
Yle TV210,9 %8,3 %3 666 00075 %
Yle Teema2,7 %3,1 %2 380 00049 %
Yle Fem1,3 %1,7 %2 028 00042 %
Yle yhteensä46,3 %42,0 %4 165 00086 %
MTV315,3 %20,1 %3 890 00080 %
Sub3,3 %3,7 %2 849 00059 %
AVA1,6 %1,6 %1 947 00040 %
C More Total1,8 %0,9 %584 00012 %
MTV yhteensä22,0 %26,3 %4 109 00085 %
Nelonen8,5 %10,2 %3 622 00075 %
Jim2,5 %2,4 %2 433 00050 %
Liv2,9 %2,9 %2 442 00050 %
Hero1,2 %1,7 %1 637 00034 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,8 %389 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %17,9 %3 927 00081 %
TV52,7 %3,0 %2 358 00049 %
Kutonen1,7 %1,6 %1 847 00038 %
Frii1,5 %1,4 %1 312 00027 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %266 0005 %
TLC0,9 %0,7 %939 00019 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,1 %2 999 00062 %
STAR Channel2,8 %2,4 %2 270 00047 %
National Geographic Channel0,4 %0,3 %214 0004 %
Disney Finland3,2 %2,7 %2 334 00048 %
Music TV0,4 %0,3 %279 0006 %
Muut5,1 %3,9 %1 861 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 470 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.