Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
Viikot: 1-4/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 303 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,4 %29,4 %1 946 00079 %
Yle TV210,4 %8,1 %1 880 00076 %
Yle Teema2,7 %3,0 %1 174 00047 %
Yle Fem1,3 %1,7 %1 037 00042 %
Yle yhteensä46,8 %42,2 %2 155 00087 %
MTV317,0 %21,8 %2 018 00081 %
Sub3,0 %3,3 %1 391 00056 %
AVA2,1 %2,0 %1 028 00041 %
C More Total1,3 %0,5 %254 00010 %
MTV yhteensä23,4 %27,5 %2 119 00086 %
Nelonen8,6 %10,5 %1 855 00075 %
Jim2,3 %2,3 %1 176 00047 %
Liv3,9 %3,8 %1 301 00053 %
Hero1,2 %1,5 %775 00031 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %144 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %18,4 %2 018 00081 %
TV52,4 %2,6 %1 132 00046 %
Kutonen1,0 %1,0 %830 00033 %
Frii1,7 %1,5 %649 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %109 0004 %
TLC1,2 %0,9 %493 00020 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,4 %1 467 00059 %
STAR Channel2,3 %2,0 %1 062 00043 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %72 0003 %
Disney Finland2,5 %2,2 %1 088 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %124 0005 %
Muut4,0 %3,1 %834 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 303 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.