Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 842 000
Viikot: 35-39/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %26,5 %3 644 00075 %
Yle TV28,8 %7,1 %3 434 00071 %
Yle Teema2,3 %3,1 %2 165 00045 %
Yle Fem1,4 %1,7 %1 835 00038 %
Yle yhteensä43,0 %38,4 %4 074 00084 %
MTV316,8 %21,1 %3 778 00078 %
Sub3,5 %3,8 %2 746 00057 %
AVA2,3 %2,3 %2 033 00042 %
C More Total1,9 %1,1 %651 00013 %
MTV yhteensä24,5 %28,3 %4 069 00084 %
Nelonen11,2 %13,9 %3 630 00075 %
Jim3,1 %3,1 %2 370 00049 %
Liv2,6 %2,3 %2 371 00049 %
Hero1,1 %1,3 %1 367 00028 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,5 %268 0006 %
Nelonen Media yhteensä18,5 %21,1 %3 902 00081 %
TV53,2 %3,1 %2 285 00047 %
Kutonen1,8 %1,7 %1 697 00035 %
Frii1,4 %1,3 %1 125 00023 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %226 0005 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,3 %2 798 00058 %
STAR Channel2,7 %2,3 %2 104 00043 %
National Geographic Channel0,2 %0,1 %163 0003 %
Disney Finland2,9 %2,4 %2 149 00044 %
Music TV0,2 %0,1 %252 0005 %
Muut4,4 %3,5 %1 542 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 428 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.