Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 370 000
Viikot: 35-39/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 143 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %26,1 %1 760 00074 %
Yle TV210,1 %8,5 %1 708 00072 %
Yle Teema2,4 %3,1 %1 093 00046 %
Yle Fem1,2 %1,5 %891 00038 %
Yle yhteensä43,3 %39,2 %1 968 00083 %
MTV314,1 %17,8 %1 813 00076 %
Sub4,1 %4,8 %1 435 00061 %
AVA1,3 %1,4 %887 00037 %
C More Total2,8 %1,7 %402 00017 %
MTV yhteensä22,3 %25,7 %1 967 00083 %
Nelonen11,3 %13,8 %1 768 00075 %
Jim3,3 %3,4 %1 211 00051 %
Liv1,7 %1,5 %1 080 00046 %
Hero1,2 %1,5 %727 00031 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %177 0007 %
Nelonen Media yhteensä18,2 %21,0 %1 892 00080 %
TV53,4 %3,3 %1 179 00050 %
Kutonen2,5 %2,4 %943 00040 %
Frii0,8 %0,8 %539 00023 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %138 0006 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,0 %1 441 00061 %
STAR Channel3,1 %2,7 %1 111 00047 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %110 0005 %
Disney Finland3,5 %2,9 %1 136 00048 %
Music TV0,2 %0,1 %145 0006 %
Muut5,5 %4,4 %852 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 143 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.