Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 473 000
Viikot: 31-34/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 393 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,4 %22,0 %1 298 00088 %
Yle TV224,4 %18,3 %1 234 00084 %
Yle Teema2,5 %3,5 %844 00057 %
Yle Fem5,7 %6,1 %985 00067 %
Yle yhteensä56,0 %49,8 %1 371 00093 %
MTV311,8 %15,5 %1 236 00084 %
Sub2,8 %3,1 %870 00059 %
AVA2,0 %2,1 %659 00045 %
C More Total1,4 %1,1 %219 00015 %
MTV yhteensä17,9 %21,9 %1 296 00088 %
Nelonen7,8 %10,0 %1 115 00076 %
Jim2,3 %2,3 %739 00050 %
Liv2,7 %2,6 %817 00055 %
Hero1,2 %1,8 %532 00036 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %116 0008 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %16,9 %1 218 00083 %
TV52,8 %3,0 %795 00054 %
Kutonen1,8 %1,8 %618 00042 %
Frii1,4 %1,5 %437 00030 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %92 0006 %
Warner Bros. Discovery6,2 %6,6 %948 00064 %
STAR Channel2,5 %2,4 %729 00049 %
National Geographic Channel0,2 %0,1 %60 0004 %
Disney Finland2,7 %2,5 %749 00051 %
Music TV0,0 %0,0 %52 0004 %
Muut2,9 %2,4 %481 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 393 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.